vineri, 15 martie 2013

Ziua 37 - Freedive @ Housereef

M-am trezit pe la 5 de dimineaţă şi mi-era puţin rău. Cred că de la pepenele de aseară, sper că nu de la frigăruile din târg. Da! Nu e de la frigărui, că a trecut mult timp de când le-am mâncat, nu-şi făceau efectul chiar atât de întârziat.
M-am culcat la loc şi m-am trezit la 10.
Am visat că eram într-un SMA (cine îşi mai aduce aminte - Staţiune de Mecanizare Agricolă - mai am şi acum întipărit în minte mirosul de motorină amestecat cu vaselină şi ulei de motor ars) şi am sfârşit prin a fi urmărit de tancuri şi armata. I-am fentat oricum.
Plec la PSC hotărât să testez aparatul de fotografiat al lui Flori la Housereef. Ţin să-i şi mulţumesc pe această cale; a fost o gentlemană.
O zi foarte aglomerată azi la shop, foarte mulţi cursanţi şi clienţi.
Mă duc singur în apă.
Aproape de mal văd o rusoaică înotând mândră cu 3 stele de mare într-o mână. Câte una din fiecare culoare. Am înotat după ea, am prins-o de picior, bineînţeles că nu vorba engleză, doar rusă. Aşa că i-am arătat semnul de "încătuşat" şi i-am explicat că riscă să facă pârnaie. Şi-a schimbat expresia feţei, a zis ok, mi-a zis "photo" şi... a plecat. Foarte needucaţi ruşii ăştia.
Din ce văd şi am auzit, ei cam sunt motivul din ultimii 3 ani, pentru care "țara celor 1000 de zâmbete" se transformă încet, încet din Thailanda care era odată, într-o zonă de interes turistic strict comercial, cu interacţiuni cât mai puţine şi mai neprimitoare din partea localnicilor.
Să revenim la apă.
Vizibilitatea foarte scăzută. Nu am mai prins niciodată aşa nasol. Între 4-5 m.

 

Deja la 7 m adâncime abia mai distingeam forme de recif sau bolovani mari pe fundul oceanului.

 

 

Dar cu toate astea...
 

 

 


Iar la mal, nelipsiții ruşi care dau pâine de mâncare la peşti.
Dacă aş găsi de cumpărat, ca în desenele animate o înotătoare de rechin să mi-o prind cu o curea pe spate şi să înot spre ei pe sub apă, aş face-o până i-aş scoate pe toţi din apă!

Ies la mal şi mă întorc la PSC. Îmi iau la revedere de la Flori care pleacă la aeroport şi dau să plec să fac snorkeling unde am fost ieri şi era super vizibilitatea.

Dar nu mă simt prea bine, poate sunt doar puţin obosit, aşa că decid să trec prin piaţă să-mi iau nişte fructe, apă şi o cola şi mă duc acasă să mă odihnesc puţin.
Mai citesc câte ceva şi îmi dau seama de ce sunt aşa de mulţi ruşi aici (un acord între guvernul rus și cel thai, ce le permite accesul cetățenilor ruși fară viză, și de aici, bineînțeles, o grămadă de oferte de la agențiile turistice).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu